Now Reading
איך לאהוב את הגוף שלך לאחר הלידה

איך לאהוב את הגוף שלך לאחר הלידה

אל תבזבזי את הזמן היקר שיש לך לאחר הלידה בהתעסקות אובססיבית ב”מה לא בסדר בגוף שלי”. התמקדי בחוזקות החדשות שגילית בתוכך, תני לעצמך את החופש לנצל את החיים – תלמדי לאהוב את הגוף החדש שלך.

 לפעמים זה יכול להיראות כמו הקש האחרון. עברת את התקופה הלא נוחה של ההיריון, ראית את גופך משתנה ונמתח והתמודדת עם זה, את לומדת, תוך כדי תנועה ובלי לישון בלילות, איך לטפל בתינוק חדש – ועכשיו זה?

אל תיכנעי לדיכאון ולדימוי גוף שלילי, כיוון שזה פשוט לא סוף הסיפור. את יכולה לקבל את הגוף החדש שלך, כפי שהוא לאחר הלידה, ואפילו לקבל אותו באהבה ולהתגאות בו.

זה לא קשור לגוף שלך

לפעמים, כשאנחנו מייסרות את עצמנו בגלל מראה הגוף אחרי הלידה, לא מדובר באמת בבטן הרכה ובסימני המתיחה. הבעיה האמיתית שמאחורי הקלעים היא תחושות ההצפה וחוסר המוכנות שלנו. הצעד הראשון לקראת קבלה של צורת הגוף החדשה היא להכיר בכך שזה לא קשור רק לגוף.

פתאום, אנחנו נמצאות במצב חדש לגמרי, שאין לנו שום ניסיון בו, שום הכשרה, ושום מושג מה אנחנו עושות. תינוק חדש לא מספק שום משוב לגבי מידת ההצלחה שלך בטיפול בו. קל להישאב לספקות ולתחושת חוסר שליטה, במיוחד בגלל שאת מוצפת בהורמונים שלא מאפשרים לך לאזן את הרגשות שלך בכלל. למעשה, מדענים גילו כי אחרי לידה לוקח לאמהות בממוצע שלוש שנים להחזיר לעצמן את ההערכה העצמית.

את כל כך רגילה שיש לך שליטה על גופך, שזה יכול להיות מאוד טראומטי לגלות שכרגע אין לך שום שליטה עליו.

אחרי שתכירי בזה, תוכלי להתחיל לעשות צעדים קטנים בדרך להשגת תחושה של שליטה בחייך. זה לא חייב להיות משהו שקשור לצורת הגוף: תוכלי להתחיל בסידור מחדש של הבגדים בארון או בבישול ארוחה אחת בשבוע במקום לאכול אוכל מוכן. כל דבר שאת יכולה לעשות שירגיע את תחושת ההצפה עשוי להיות משמעותי בדרך לקבלת הגוף שלך לאחר הלידה.

תשני את צורת החשיבה שלך

עוד רכיב חשוב בדרך שלך לקבל את גופך החדש ולאהוב אותו הוא לשנות את טון החשיבה בראש. לפעמים אנחנו כל כך קשות עם עצמנו, בצורה שלעולם לא נתנהג כלפי אחרים – וזה פשוט נורא.

סביר להניח שגם את, כמו רבות מאיתנו, אומרת לעצמך שהסיבה לכך שהגוף שלך כל כך רך או שמן היא שאין לך מספיק כוח רצון, או שאת פשוט לא טובה כמו הסלבריטאיות שמציגות לראווה בטן שטוחה שישה שבועות אחרי לידה.

תפסיקי. זה פשוט לא נכון. הגוף שלך מדהים, ואת צריכה להגיד לעצמך את זה כל הזמן. תזכירי לעצמך שגידלת יצור אנושי חדש שלם בתוך הגוף שלך – וזה לא פחות ממדהים.

אם תמיד הערצת מבנה גוף רזה, עדין ודק, חשבי היטב ושני מן היסוד את ההגדרה שלך ל”גוף טוב”. אל תשכחי שהגוף שלך חזק מספיק כדי לשאת את היצור האנושי הקטנטן הזה, להביא אותו לעולם ולהמשיך לטפל בו ולדאוג לו.העריצי את גופך – וגם את הגוף של נשים אחרות – על כך שהוא חזק ובעל יכולת מדהימה, ולא על כך שהוא צנום או דקיק. מרגע שתלמדי להעריץ את הכוח והעוצמה של הגוף האנושי, ולא את הירכיים הרזות או העור החלק, תתחילי לראות גם את הדברים החיוביים שבגוף שלך. פסיכולוגים מצאו כי נשים שמתמקדות במה שגופן יכוללעשות פתוחות יותר לקבלת הגוף אחרי הלידה מאשר נשים שחושבות רק על מראה הגוף.

תהיי מציאותית

הגיע הזמן להפסיק להשוות את הגוף שלך לאמהות מפורסמות, שיש להן מאמנים צמודים מסביב לשעון ומיליוני דולרים להשקיע בטיפולי יופי.

לפני כמה שנים, קייט וינסלט יצאה בפומבי נגד מגזין שערך את התמונות שלה בדרך שגרמה לה להיראות “בערך שליש מהגודל האמיתי” שלה. זכרי זאת לפני שתשווי את עצמך לאמא הוליוודית כלשהי.

גם המדיה החברתית מציפה אותנו בתמונות של נשים משפיעות שמתרברבות בגוף שלהן לפני ואחרי הלידה, אז אל תשכחי שבאינסטגרם יש פילטרים מובנים. מה שאת רואה בדרך כלל לא אמיתי. אם את זקוקה לעזרה כדי להתגאות בגוף שלך לאחר הלידה, כדאי לך לראות את התמונות האמיתיות והכנות של אמהות אחרי לידה.

קייט אמרה גם: “הגוף שלי לעולם לא יחזור להיות מה שהוא היה, ואני גם לא מצפה שזה יקרה אחרי שלושה ילדים. לדעתי, החיים קצרים מדי בשביל לבזבז זמן על דברים כאלו. אני רוצה לשמור על הבריאות והשפיות שלי, לחיות טוב ולהיות מאושרת.” ואת יודעת מה? היא צודקת לגמרי.

גם את לא אותו אדם שהיית לפני שהפכת לאמא. את חזקה יותר, יש בך יותר מה לתת, גילית בעצמך יכולות שלא ידעת שקיימות. יש לך תינוק מדהים, שהופך לפעוט ולילד שמביא לחייך יותר כיף, צחוק ואהבה מדי יום. היית מוותרת על כל זה בשביל להיות מידה 0? אנחנו מקווים שהתשובה שלך לשאלה הזו היא לגמרי לא! 

הצגת התגובות (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

All materials© Maelys cosmetics