Now Reading
מה לאכול ומה לא לאכול כדי להפחית את הקמטים

מה לאכול ומה לא לאכול כדי להפחית את הקמטים

זה שאת הולכת ומתבגרת לא אומר שצריך לראות את זה עלייך! אומנם אי אפשר לעצור את הזמן ואת השנים, אבל יש לנו חדשות טובות בשבילך! יש משהו שאת יכולה לעשות כדי למנוע מהשנים שחלפו להיראות על פנייך.

קחי לדוגמה את הנשים המבוגרות היפיפיות האלו:

  • מריל סטריפ בת 70
  • סנדרה בולוק בת 55
  • קיילי מינוג בת 52
  • שרון סטון בת 62
  • סינדי קרופורד בת 54
  • סלמה הייק בת 53
Meryl Streep at the 67th Golden Globe Awards. Image credit: Featureflash Photo Agency / Shutterstock.com
מריל סטריפ בטקס הגולדן גלוב ה-67. קרדיט צילום: Featureflash Photo Agency / Shutterstock.com

כולן כבר עברו את גיל 50, אבל העור שלהן חלק יותר מהרבה נשים בנות 30 שאנחנו מכירים.

קמטים הם האויב מס’ 1 של המראה הצעיר, והם שגורמים לך להיראות מבוגרת מגילך האמיתי (או פשוט בגילך האמיתי – לא כולן רוצות להיראות בגיל האמיתי שלהן!). זה שאת מתבגרת לא אומר שאת חייבת לפתח קמטים.

הנשים המבוגרות היפיפיות האלו מוכיחות שאפשר לשמור על עור מתוח וזוהר גם בגיל מאוחר יותר. אצל רובן, העור המצוין נובע מטיפוח נכון בעזרת מוצרים איכותיים להענקת לחות ולהגנה מהשמש, מפעילות גופנית קבועה וכמובן – מתזונה קפדנית.

כן, תזונה. אחרי הכול, מה שאת אוכלת קובע מי את, ויש גבול לכמות הג’אנק שאת יכולה לאכול לפני שהוא יתחיל לתת את אותותיו בפנייך. אל תדאגי, אנחנו לא מדברים על דיאטה רצחנית שתגרום לך לאכול שני מקלות סלרי ביום.

השפעת התזונה על עורך

לאחר שנים של מחקרים, נמצא כי יש מזונות שמסייעים לגוף לייצר עור בריא וגמיש, מתוח וזוהר, ולעומתם ישנם מזונות שפוגעים בעור ומאיצים את תהליך היווצרות הקמטים.

ככל שאת מתבגרת, העור מאבד באופן טבעי את גמישותו, הופך להיות רפוי ומאפשר לקמטים להיווצר, אך ישנם מזונות עשירים בנוגדי חמצון ובחומרים מזינים, שמאיטים את פעילותם של הרדיקלים החופשיים אשר פוגעים בעור. במקביל, ישנם מזונות אחרים שמעודדים היווצרות מצבים דלקתיים שהורסים את תאי העור הבריאים.

אספנו עבורך רשימה של מזונות שכדאי לך לכלול בתפריט מדי יום ומזונות שעדיף לך להימנע מהם ככל שתוכלי.

חומצות שומן אומגה

חומצות שומן אומגה בריאות מחזקות את דופנות תאי העור ומסייעות להם לשמר את הלחות והמראה המתוח והזוהר. מומלץ לצרוך שמן זית, שמני דגים כגון סלמון, אבוקדו וזרעים שעשירים בשמני אומגה, כגון צ’יה ופשתן.

פירות יער

פירות יער מכל הסוגים – אוכמניות, פטל, פטל שחור ועוד – הם מאגרים מצוינים של נוגדי חמצון וחומרים מזינים בעלי השפעה מעולה על העור. הם עשירים בוויטמין A ובוויטמין C, שתורמים לייצור הקולגן האחראי על עור גמיש ומתוח, וכן בפלבונואידים, פוליפנולים וחומרים פרוביוטיים אשר משמידים את הרדיקלים החופשיים שמזיקים לעור.

 ירקות ירוקים כהים

ירקות עלים ירוקים כהים – תרד, קייל ומנגולד וכו’ הם במקורות מעולים לוויטמין C, ויטמין K, סיבים תזונתיים, חומצה פולית וסידן, שכולם מעודדים את ייצור הקולגן ומפחיתים היווצרות דלקות. ניתן לאכול אותם ואף להכין מהם משקה שיזרז את ספיגת החומרים המזינים שבהם.

חלבונים רזים

בעיקרו, העור בנוי מחומצות אמינו שהגוף מפרק מתוך החלבונים שהוא צורך. תזונה דלה בחלבונים מתבטאת בעור חסר ברק ודהוי, כיוון שהגוף אינו מסוגל לייצר תאי עור בריאים. הוסיפי לתפריט שלך מקורות דלי-שומן של חלבונים, כגון בשר רזה, דגים וקטניות.

 מזונות עשירים בסרמידים

ככל שאת מתבגרת, השכבה החיצונית של העור (האפידרמיס) מתדלדלת ונחלשת. כתוצאה מכך, העור מאבד לחות מהר יותר והופך רך ורפוי. חשוב לחזק את האפידרמיס ככל שניתן באמצעות צריכת מזונות עתירי סרמידים, אשר עוזרים לתמוך בתאי האפידרמיס.

פיטוסרמידים הם סרמידים ממקור צמחי, וניתן למצוא אותם בנבט חיטה ובאורז מלא, כמו גם בתפוחי אדמה, תרד ופולי סויה.

שומן טרנס

את בוודאי כבר יודעת שכדאי להימנע משומן טרנס, וזו סיבה נוספת לכך: שומני טרנס נמצאים בסוגים רבים של מזון מעובד, כולל קרקרים, וכן בצ’יפס, חטיפים ומאכלים אחרים שעברו טיגון בשמן עמוק.

גם בשרים מעובדים שמנים – נקניקיות, סלמי ונקניקים אחרים – הם מזונות בעייתיים מאוד. הם עתירי חומצות שומן רוויות לא בריאות, מלח וניטרטים שמזיקים לבריאות הלב.

שומנים כאלו מעודדים מצבים דלקתיים בגוף, פוגעים בתאי העור הבריאים ומחלישים את דופנות התא. בנוסף, הם מעלים את רמת הכולסטרול ובכך את לחץ הדם, וכאשר הגוף אינו בריא, המצב ניכר בעור.

סוכר

הסוכר אחראי לבעיות בריאות רבות. הוא מעודד מצבים דלקתיים בגוף, ולכן כדי להימנע ממנו ככל שניתן.

כדי להפחית את צריכת הסוכר, יש לצמצם את המאפים המתוקים והעוגות ולהימנע מצריכת ממתקים, אך הסוכר עלול לארוב לך גם במקומות בלתי צפויים. מאכלים מעובדים כגון לחם וארוחות מוכנות מכילים כמויות עצומות ומפתיעות של סוכר, ולכן כדאי לקרוא היטב את המידע שעל המוצרים לפני הקנייה.

אלכוהול

שתייה מתונה של משקאות אלכוהוליים תקינה כחלק מתפריט מאוזן, אך צריכתם לעיתים קרובות מדי תציג את התוצאות לראווה על הפנים שלך. שתייה מופרזת גורמת לעיניים אדומות ונפוחות, והאלכוהול מסנן מגופך את החומרים המזינים, הוויטמינים והלחות.

מוכנה להשיג עור חלק מקמטים ובעל מראה צעיר יותר? את יכולה לדאוג לעורך בכל גיל בעזרת ההמלצות התזונתיות ושגרת טיפוח קפדנית.

הצגת התגובות (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.